neděle 27. července 2014

Síť / Det Grovmaskiga Nätet

Další kniha z švédska, která mě zaujala. Opět detektivka, ne příliš tlustá - jejích 231 stránek jsem přečetla za necelé 3 hodiny - četla se velmi dobře, příběh mě úplně vtáhl :) a což možná není u detektivek časté, několikrát jsem se  zasmála.


rok vydání: 2012
spisovatel: Håkan Nesser
žánr: detektivní
nástin děje:

Eva Ringmarová je zavražděna ve vaně. Prvním podezřelým se stává Janek Mitter. Její manžel, jež si z osudného večera vůbec nic nepamatuje. Ještě před příchodem policie byt pečlivě uklidil, což se pochopitelně obrací proti němu a z vraždy je obviněn. Později, navzdory chybějícím důkazům, i odsouzen.
Jeho slyšení se zúčastní elitní komisař Van Veeteren, kterému se případ nezdá. Po Jankově odsouzení se rozhodně případ podrobněji prozkoumat. Čím podrobněji ji zkoumá objevují se nesrovnalosti a nitky, které vedou mnohem hlouběji do minulosti než Van Veeteren i ostatní vyšetřovatelé předpokládali.
Případ se opět komplikuje. Tentokrát díky vraždě Janka Mitter, který si jak se zdá vzpoměl kdo další byl osudného večera v jeho bytě.Van Veeteren dále pátrá. Klíčovou se zdá být minulost Evy Ringmarové a její rodiny. Zdá se být až příliš mnoho tajemství okolo jejího bratra Rolfa - odjel do Ameriky a potom  se po něm snad slehla země.

citace:
-Soudní síň. Proces s Jenkem Mitterm. Zástupce druhé strany Feratti.

Ferrati: ,, Chcete říct, že jste ji nezabil, protože jste ji nezabil?"
Mitter: ,,Ne, vím, že jsem ji nezabil, protože jsem ji nezabil... stejně jako vy jistě víte, že na sobě nemáte krajkové kalhotky, zkrátka proto, že je na sobě nemáte... dneska."

Četli jste? Nebo jste naopak nalezli další knihu, kterou si musíte přečíst?
Líbí se vám mé recenze?

Žádné komentáře:

Okomentovat