středa 12. srpna 2015

Zvláštní jednotka Státní policie pro mezinárodní násilnou trestnou činnost



Dnes jsou na pořadu dne opět knihy. A to celá série Arneho Dahla o Zvláštní jednotce Státní policie pro mezinárodní násilnou trestnou činnost zkráceně prostě o Skupině A. Z celé série jsem zatím přečetla pouze tři knihy (série má zatím 10 knih a v češtině právě vychází šestá), ale chystám se přečíst všechny.
Když jsem se trochu pídila po těchto knihách i autorovi samotném zdálo se mi, že nepatří mezi příliš známé. Což je rozhodně škoda, protože tyto knihy opravdu stojí za přečtení.

Arne Dahl

Autor: Arne Dahl, vl. jménem Jan Lennart Arnald, (narozen 11.ledna 1963) je švédský spisovatele detektivek a literární kritik. Jeho knihy byly byly přeloženy do několika jazyků.


Složení skupiny A: Paul Hjelm, Kerstin Holm, Jan-Olov Hultin - šéf skupiny, Arto Söderstedt, Jorge Chavez, Sara Svenhagen, Gunnar Nyberg, Viggo Norlander

Rok vydání: od 2009 kdy vyšlo Misterioso

Styl psaní i děj knih se mě osobně velmi líbí. Knihy jsou sice detektivní, ale mnoho krát jsem se zasmála.
Na celé sérii mě nejprve zaujaly úžasné obálky, které jsou prostě fantastické a mezi ostatními detektivkami skvěle vyniknou. Za to slovenské, se kterými jsem se také setkala, mě příliš neinteresují. Ostatně porovnejte sami: vlevo české vydání, vpravo slovenské - obě Misterioso.
Přidávám ještě anglickou obálku, která mi přijde také velmi povedená.

 

Přidat popisek
Citace (Velké vody): 
Poklusem proběhla chodbami, vyběhla schody a stanula na bezpečné půdě. Na půdě skupiny A. Dveře do bojové centrály byly pootevřené. Před nimi stála důvěrně známá postava a potrhle si ukazovala na neexistující hodinky.
Směšné gesto.
Obzvlášť u Paula Hjelma, který asi v životě neměl na ruce fungující hodinky.
...
,,Máme jít za Hultinem." oznámil jí.
,,Kdo ,my'?"
,,My dva." upřesnil.
,,To je nesmírně milé," odtušila Kersin Holmová.
,,Že?"
,,A co ostatní?" divila se Kerstin.
,,Ti ne."
Jinými slovy: zbytečně košatá konverzace.

 Pozvánka na Misterioso (bohužel ne z mého pera, protože právě tuto knihu jsem zatím nečetla): 
Speciální tým vyšetřuje rituální vraždy bohatých obchodníků. Detektivní thriller o stockholmských vyšetřovatelích Kerstin Holmové a Paulu Hjelmovi. Vyšetřují vraždu tří obchodníků, kteří byli po pečlivém rituálu popraveni dvěma výstřely do hlavy z bezprostřední blízkosti. První stopa, která detektivy přivede mezi příslušníky tajné lóže, se ukáže jako slepá. Jediným záchytným bodem je jazzový song Misterioso. ZDROJ

Skupina A v televizi: Ano, dostali se až do televize. To konkrétně v roku 2011 zfilmovaném Misteriosu. Přidávám fotku obsazených herců a jediné co mě uklidňuje je, že jsem Misterioso zatím nečetla tak snad postavy vypadaly v té době takto. 
Nejranější díl, který jsem četla bylo Zlá krev (a tam má Sara krátké blond vlasy, Kerstin černé vlasy, Paul nemá vousy; a pokud můžu usuzovat se ze sedící postavy filmový Chavez mi přijde příliš vysoký; nehledě na to že někoho se jménem Arto si já budu vždycky přestavovat úplně jinak. P.S taky se vám zdá že na fotce chybí Viggo Norlander?)

Četli jste nějakou knihu tohoto autora či si nějakou teprve plánujete přečíst? Viděli jste film?

Žádné komentáře:

Okomentovat