pátek 25. září 2015

Právě čtu

Páni, září už je skoro za námi a já jsem ještě nenapsala jediný článek. Nebojte dneska to konečně napravím a představím Vám dva spisovatele, jejichž knihy mě momentálně baví. A bez zbytečného okecávání, jdeme na to:

HARUKI MURAKAMI
Ten méně známý ze dvou spisovatlů, o kterých bude dnes řeč. Takže na začátek pár informací z Databáze knih:

 Haruki Murakami (japonsky: 村上 春樹, Murakami Haruki) se narodil 12. ledna 1949 v Kjótu v Japonsku.
Haruki Murakami je nejznámější japonský spisovatel. V roce 1979 získal japonskou literární cenu pro začínající autory Gunzo.

První jeho kniha se kterou jsem se setkala byla Podivná knihovna. Nebyla to fyzicky kniha, ale nějaká upoutávka na ni a mě zněla jako něco co se může stát nám všem. Pochopitelně jsme si ji chtěla přečíst :D

Mladík si jako obvykle odskočí navečer do místní knihovny: vrátit dvě knížky a nějaké jiné si půjčit. Ten den se však už nevrátí domů.

Abyste věděli o čem mluvím další úryvek z Databáze. Shodou okolností to, ale nebyla první kniha, kterou jsem od něj četla. Byla to Wild Sheep Chase (tedy Hon na ovci) já osobně ji mám anglicky a dosud jsem ji nedočetla (ale už jsem v půlce) :D Místo toho jsem si přečetla již zmíněnou Podivnou knihovnu, kterou někde sehnal taťka; Na jih od hranic, na západ od slunce a začala jsem číst 1Q84; to všechno během jednoho víkendu.
Pokud jste od něj zatím nic nečetli určitě doporučuji Na jih od hranic,  na západ od slunce; která se mi moc líbila.
Další knihy, které se od něj chystám číst jsou: O čem mluvím, když mluvím o běhání a Kafka na pobřeží.

PHILIP KINDRED DICK
Pevně doufám, že tohoto skvělého spisovatele nemusím představovat. A začnu rovnou tím jak jsem se k němu zase dostala, přesněji jak jsem začala louskat jeho povídky rychlostí povídka za čtvrt hodiny:
Byla jsem tento týden trochu nachlazená takže jsem zůstávala převážně doma (když jsem nebyla ve škole) a protože máme téměř všchny jeho knihy, které vyšly v češtině (přesnějí nám chybi dvě abysme je měly všechny). Jednu jsem čapla a pustila jsem se do čtení.
Pokud si pamatuju moje první povídka od něj byla To je wub, kapitáne; pokud neznáte opět dopručuji.

Váže k němu jedna aktualita: s tou spousto volného času, když jsem byla doma jsem hledala na internetu něco na co bych se mohla podívat a tak nějak jsem narazila na nový seriál, který má základ postavený na jeho povídce Minority report

ZDE KE SHLÉDNUTÍ V ANGLIČTINĚ

Seriál začíná po pádu Prekriminelu a zaměřuje se na Prekognisty. Nechci říct příliš, ale bude řeč o řešení zločinů, překvapivě :D pokud chcete vědět víc mrkněte na odkaz výše.

Co právě čtete Vy? Četli jste něco od těchto autorů?
Shlédli jste první díl a co mu říkáte?

Žádné komentáře:

Okomentovat